Saturday, July 11, 2009

selamat kembali Amin!!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Alhamdulillah...tak tau camne hari ni terbukak hati pulak nak klik bukak blog ( er sbenanye blog saya sndiri ni ) ni ni... rasa macam baru saja dilahirkan smalam, mcm baru jah tubik n satni doktor dok 'pok' atah blakang nak suruh jerit, baru bangun dari tido n baruuu jah kaba, lalu saya pun berkata dengan penuh slamba " eh, ada blog rupenye..." hehehehe..


ai kadang2 tu malu jugak dulu, doh bukak2 ore dok ngomen, " ai bilo nak nulis ni, karat ramat doh jadi blog ni" (er sbenanye tu ayat saya sendiri ye)


apapun saya pernah mencuba sbenanye, dah banyak dah draft dlm post ni, tapi tu la stakat jadi draft je la.. so skang ni ingat nak try wat satu revolusi baru kat diri sendiri lah, polisi baru 'skali taip, trus post, meskipun udoh'...


jadi yang kali ni, terima je lah ye kengkawan smua, heheh kadang2 tu baru perasan dah lama tak menulis ni memeang le paaayaah sangat nak menulis jadinye.. proof? nak tulis sampai sini ni pun dah dekat sejam dah menaip, haha ai dah la kakiku berpatella gaya baru, tangan pulak incompetent plak nak menaip...


apa pun, harapnya setiap kali menulis ni biar la ada sesuatu yg bleh dikongsi dgn kengkawan smua kan? ok so for now i delightly would like to highlight my previous experience during such a wonderful holidays recently to share with you...

ummm jap, tak tau nak start gane ni, aii gane eh? um panjang pengalaman ni sebenanye, sape nak baca panjang2.. umm ol lah, cite konklusi lah dulu, lagipun dah nak masuk kelas plak pasni..


anyway snang criter, bagi saya sendiri lah, bbbaaanyyaakkk sangat2 ujian yang Allah 'test'kan untuk saya sepanjang cuti akhir tahun 1 baru ni, stat daripada beberapa jam samapai kat umah ssaaammpai la balik sini balik ( UIA Kuantan maksud saya) 3 minggu lepas tu..

ada kawan saya baru ni tanya " camne ye ko rasa?" n saya jawab kat dia " rasa taknak jawab"... um macam tu lah jugak kat sini, macam malas nak bercerita pasal rasa la skang ni, ye lah macam orang ramai2 yg kena musibah lah kan, sedih, kecewa, pilu, 'sakit', n macam2 yang seumpamanya lagi.. but the thing is, yang saya nak kongsi lah.. apa yang saya dapat tau, baru perasan, hayati kesan daripada semua yang berlaku... saya dapati satu kata2 yang sangat indah daripada Imam Ghazali yg lebih kurang gini la dia kata.. " Hasil daripada sesuatu musibah itu sebenarnya bergantung kepada kita sendiri untuk menentukannya, andai kita kufur maka Allah janjikan dosa (dah la sedih, bleh dosa plak tu lagi! lagi sedih) , namun andai kita redha maka Allah janjikan buat kita ganjaran pahala dari sisiNya dan juga Ganti untuk seemuuaaa yang hilang dari kita denagn YANG LEBIH BAIK" ......

Allah, kuatkanlah hatiku dan sahabat2ku dalam menerima ketentuanMu, amiinnnn...

No comments:

(^_^)

assAlamuaLaiKum semua.....

sebenarnya saya ialah seorang yang tak reti nak menulis, tapi ada jugak lah tergerak hati nak "menerai" or dalam erti kata lain, nak mencuba lah sikit2... so harapnya kawan2 sumer boleh lah tolong dan bantu saya dalam mana saya nak try menulis dengan elok skit, moga2 tak lagi kena pulas telinga kat cikgu pasal tak pandai buat karangan, insyaAllah... ok pepehal pun, salam perkenalan 4 da good ukhuwwah among us... tq.. alhamdulillah syukur dah dapat tulis satu, ai ok lah tu kan? harap kalu yang ni pun tak kena, tolong maafkan n tolong le perbetulkan ye, tq sekali lagi=) assalamualaikum